!!!ZRUŠENO!!! SEMINÁŘ MŠ: Integrace dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v MŠ z hlediska legislativy
–
25.1.2017
Seminář byl pro malý zájem zrušen.
Vážení paní učitelko, vážený pane učiteli,
rádi bychom Vás pozvali na seminář pro pedagogy mateřských škol, které jsou nabízeny v rámci projektu Místní akční plán vzdělávání pro ORP Blansko. Seminář je akreditován jako DVP, je v rámci projektu pro účastníky zdarma a slouží jako inspirace pro další plánování rozvoje mateřských škol, ať už po personální, nebo po hmotné stránce.
Bc. Lenka Polášková
Zasedací místnosti Zemspolu, Sloup, 12.00-15.30
Seminář rozvine téma inkluzívní výchovy a vzdělávání v mateřské škole dle jednotlivých oblastí speciální pedagogiky a informuje účastníky o postupech při sestavování individuálního vzdělávacího plánu a plánu rozvoje dítěte a dalšími potřebnými kroky při začleňování dítěte z hlediska současné a aktuální legislativy. Lektorka z přímé pedagogické praxe definuje pozitiva a možná rizika integračního procesu v mateřské škole. Hlavním cílem je předat jasné a přehledné informace, které lze okamžitě použít v pedagogické praxi a přinést pedagogům odpověď na otázku: „Může mateřská škola být dobrým partnerem dítěti se speciálními vzdělávacími potřebami a za jakých podmínek?“.Vybraná témata vychází z přímé pedagogické praxe a skutečných situací, vycházející každodenních povinností řídícího pracovníka mateřské školy a praktických zkušeností lektorky.
Obsahové členění:
1. Specifika inkluze v mateřské škole dle speciálně – pedagogických oblastí
Pozitiva a rizika při přijímání dítěte s handicapem do mateřské školy.
Problematické aspekty z pohledu pedagoga mateřské školy a jejich řešení.
Problematické aspekty z pohledu rodiče dítěte.
2.Legislativa a integrační proces krok za krokem
Jak postupovat při integraci dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci dokumentační činnosti.
Spolupráce mateřské školy s institucí pedagogicko-psychologických poraden.
Spolupráce mateřské školy s institucí pedopsychiatrie
Spolupráce mateřské školy s institucí speciálně-pedagogických center.
3. Vytváříme individuální vzdělávací plán v mateřské škole + přehled legislativních úkonů a kroků
Sestavení dokumentu
Spolupráce s asistentem pedagoga.
Spolupráce s asistentem dítěte.
Spolupráce s rodiči.
Účastníci se seznámí s procesem integrace a inkluze dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do mateřské školy a specifiky výchovně – vzdělávací práce v případě začlenění dítěte s handicapem do prostředí „běžné“ mateřské školy. Klíčová orientace semináře je v rozšíření kompetencí cílové skupiny pedagogických pracovníků mateřských škol v oblasti podpory integračního procesu. Dále se naučí efektivně pracovat s podklady nezbytně nutnými pro integraci dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami, odpovídající požadavkům současné legislativy. Účastníci se seznámí s teoretickými poznatky podloženými zkušenostmi z pedagogické praxe lektorky.
Přihláška ZDE.