–
14.2.2017
Vážená paní učitelko, vážený pane učiteli,
rádi bychom Vás pozvali na worskhop, který je první ze série pravidelných setkávání učitelů matematiky zaměřených na výměnu zkušeností k aktuálním tématům a posílení kolegiální podpory.
Na workshopu vystoupí Mgr. Miroslav Marek, ředitel gymnázia Křenová a garant projektu jihomoravského kraje M-help.
Dále worskhopu vystoupí Mgr. Lenka Ondráčková, certifikovaná lektorka společného vzdělávání, na téma práce s diferencovanou třídou (tj. práce se třídou, ve které jsou přítomni děti s různým stupněm nadání). Na závěr workshopu proběhne diskuze nad tématy příštích setkání tak, aby schůzky byly pro účastníky maximálně přínosné.
Na worskhop se účastníci přihlašují formou elektronického formuláře, v případě technických potíží lze použít také e-mail klara.kucerova@post.cz
Název: Práce s diferencovanou třídou v matematice na 2. stupni
Hodinová dotace: 4 hodiny
Místo: Malá zasedací místnost MěÚ Blansko, Nám. Republiky 1
Přihlášení: tímto formulářem
Worskhop je určen učitelům matematiky 2. stupně základních škol, na workshopu dostanete mimo jiné odpovědi na otázky, jak organizovat výuku diferencované třídy, tedy třídy, kde jsou přítomni žáci s různým stupněm nadání a různými vzdělávacíi potřebami, jak diferencovanou práci hodnotit, jak najít v průběhu vyučování časový prostor pro individuální práci se žáky, kteří to potřebují. Metody a formy práce a učební pomůcky, které budou na semináři představeny jako příklady dobré praxe, jsou využitelné při procvičování i ověřování znalostí. Na workshopu bude prostor pro tato témata:
- Diferencovaná třída na 2. stupni ZŠ – identifikace jednotlivých typů žáků, jejich potřeby a projevy při výuce matematiky, specifika práce s jednotlivými typy žáků
- Diferencované vyučování jako podpůrné opatření
- Organizace vyučování v diferencované třídě, příprava učitele na vyučování v diferencované třídě
- Osvědčené metody a formy práce s diferencovanou třídou v matematice – příklady dobré praxe
- Učební pomůcky a další podpůrné materiály pro práci s diferencovanou třídou v matematice, praktická ukázka práce s kartičkami s diferencovanými úkoly – příklad dobré praxe
- Motivace žáků k diferencované práci a specifika hodnocení diferencované práce žáků v matematice
- Náměty na tvorbu plánů pedagogické podpory a individuálních vzdělávacích plánů v matematice
O lektorce:
Mgr. Lenka Ondráčková je lektorka programů zaměřených na poskytování poradenských služeb ve školách, práci s diferencovanou třídou a hodnocení a sebehodnocení žáků. Vystudovala učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro 2. stupeň ZŠ a nižší ročníky gymnázií, obor matematika - zeměpis, na Pedagogické fakultě MU Brno, v letech 2001 - 2003 pak Specializační studium výchovného poradenství na CDV MU. Vyučovala 19 let na ZŠ Rosice, v letech 2001 - 2013 tam působila jako výchovný poradce a v letech 2004 - 2013 současně jako vedoucí školního poradenského pracoviště.
Od roku 2006 působí jako externí lektorka PdF MU ve Specializačním studiu výchovného poradenství na katedře psychologie, od roku 2011 působí jako externí lektorka ve stejném vzdělávacím programu na FF MU. Je spoluautorka knihy Školní poradenství, kterou vydalo nakladatelství Grada v lednu 2014. Jako učitel vytváří a ověřuje vlastní výukové materiály pro práci s diferencovanou třídou v matematice a v zeměpisu na 2. stupni ZŠ. Od května 2016 má kvalifikaci Lektor pro společné vzdělávání.
Přiláška zde: https://goo.gl/forms/u6OOlWyuyqnqEmjg2