–
7.10.2020
V rámci projektu MAP II pro ORP Blansko si Vás dovolujeme pozvat na workshop na téma Nadaný žák na základní škole, pořádaný MAS Moravský kras v rámci projektu MAP II. Workshop je určený pro pedagogy škol.
Místo konání: sál městské knihovny Blansko (Rožmitálova 4)
Čas: 14.00 - 16.30 hod
Přihláška: formulářem zde
Lektorka: Mgr. Monika Stehlíková MBA.
- Kdo je mimořádně nadané dítě/žák: psychologická a neuropsychologická charakteristika, mýty a paradoxy
- Co je to nadání a inteligence (i v souladu s cíli vzdělávání pro 21. století)
- Proces identifikace: jaké psychometrické metody zařadit do komplexní osobnostní diagnostiky, možná rizika testů, inovativní přístupy
- Podpora pro rodiče: osobnostní potřeby mimořádně nadaných dětí, adekvátní výchova a podpora v rodině
- Podpora pro školu: vzdělávací potřeby mimořádně nadaných dětí, role školy a učitele, podpůrná opatření a metody práce s mimořádně nadanými a nadanými ve výuce
- Odkazy, doporučení, koordinace a kontakty v síti podpory nadání v ČR
- Dotazy, shrnutí
- Diskuze
Podpora mimořádně nadaných a nadaných dětí je klíčová pro jejich spokojenost a úspěch i pro prosperitu celé společnosti. Na podporu mají stejný nárok jako všechny ostatní děti. Dozvíte se, jaké jsou osobnostní potřeby mimořádně nadaných a nadaných dětí, vyplývající z jejich neuropsychologické odlišnosti, jaká jsou možná rizika v jejich osobnostním vývoji i jak jim účinně předcházet ve spolupráci se školou a rodiči. Druhé místo v podpoře dětí zaujímá škola. Dozvíte se, jaký přístup a metody vzdělávání jsou pro tyto děti potřebné i jak správně rozvíjet jejich zdravé sebevědomí, nadání a vysoký potenciál. Do třetice budeme obšírně mluvit o metodách identifikace i o úskalích testů v identifikaci těchto atypických dětí.