–
7.11.2016
Vážená paní učitelko, vážený pane učiteli,
rádi bychom Vás pozvali na seminář pro pedagogy mateřských škol, který je nabízen v rámci projektu Místní akční plán vzdělávání pro ORP Blansko. Seminář je v rámci projektu pro účastníky zdarma a slouží jako inspirace pro další plánování rozvoje mateřských škol.
Na worskhop se účastníci přihlašují formou elektronického formuláře níže, v případě technických potíží lze použít také e-mail klara.kucerova@post.cz
Akreditace: ano
Lektor: Mgr. Svatava Vyhlídalová
Hodinová dotace: 7 hodiny
Místo: zasedací místnost Zemspolu, Sloup 221
Cílem semináře je upozornit učitele na vývojová rizika a možnosti mateřské školy sanovat potřeby dětí dané věkové kategorie a na dominanci vlivu prostředí na vývoj vlastností dítěte.
Osah:
- Principy psychického vývoje dítěte.
- Dětské kvalitativní změny ve vývojových jejich stádiích – stádium autonomie (učení se vědomému chtění); stádium pochybností versus zahanbení…
- Dominance vlivu prostředí na vývoj vlastností dítěte, vliv prostředí ve vztahu k rozvoji IQ , EQ dítěte
- Adaptační potíže dítěte promítající se do: začlenění do kolektivu, samostatnosti (jídlo, hygienické návyky – nevytvořené), obtíže ve vnímání proměny dynamických kolektivních vztahů, neadekvátní reakce na „pokyny – požadavky“.
- Zabezpečení vhodných podmínek v MŠ – třída „jeselského typu“. Vybavení tříd, hygienické podmínky, snížení počtu dětí ve třídě…
- Nutnost speciálně školeného personálu – kvalitní výchova i vzdělávání, nepedagogický personál (intenzivnější péče), absence vzdělávacích programů pro dvouleté.
- Úskalí batolícího věku: pohybová aktivita, větší potřeba spánku, separační úzkost, absence racionálních mechanizmů.
- Uspořádání rodinného života ve vztahu k vedení dítěte – odmítané dítě x hyperprotektivní výchova; přetrvávající vztek. Konformita rodičovského myšlení – vliv „ módních“ trendů…
- Vztah nepříznivých sociálních vlivů na vývoj dítěte: obousměrná vazba dítě – rodič, myšlenkové chyby – mylné hodnocení rizik, zkreslování důkazů, vyvození mylných závěrů
- Úskalí batolícího věku: pohybová aktivita, separační úzkost, absence racionálních mechanizmů, deprivace „z nucené hospitalizace“ v MŠ
- možnosti stimulace (řeči, mluvení, EQ)