Čtyřhodinový, prakticky zaměřený seminář na téma Čtenářská gramotnost, určený učitelům 1. stupně, proběhl 26. 5. 2016 ve Sloupě pod vedením zkušených lektorek:
Mgr. Pavly Šoltésové, která má 20 let praxe jako učitelka 1. stupně a ve své práci se zaměřuje především na děti s poruchami učení a chování, mimo jiné na děti s Aspergerovým syndromem, ale i děti mimořádně nadané, a
Mgr. Ivy Matouškové, která vystudovala učitelství pro 1. stupeň ZŠ, specializaci anglický jazyk pro MŠ a 1. stupeň ZŠ a má již 14 let praxe. Ve škole koordinuje program pro předškolní děti, v rámci mezinárodního projektu eTwinning spolupracuje se zahraničními školami, jako učitel dlouhodobě vytváří a ověřuje vlastní výukové materiály, zaměřuje se na práci v diferencovaných skupinách, tj. skupinách, kde jsou zastoupeni žáci různého stupně nadání, s různými potřebami, vytváří individuální vzdělávací plány pro integrované žáky s různým typem postižení a vyučuje podle nich.
Tento ryze prakticky zaměřený seminář napomohl učitelům prvního stupně ujasnit si možnosti a postupy práce s různě disponovanými dětmi a jejich uplatnění v rámci jedné hodiny, poskytl jim řadu konkrétních návodů, tipů a postupů, odnesli si materiály použitelné přímo v hodinách. V rámci MAP tento seminář posloužil k tomu, aby si učitelé prvního stupně na jednotlivých školách dokázali definovat své potřeby vzhledem ke své práci v rámci tématu čtenářské gramotnosti a přeměnili je v aktivity jednotlivých škol, případně aktivity spolupráce, které se mohou stát základem budoucích projektů.
Seminář reagoval na dvě z povinných témat (Čtenářská gramotnost, a inkluze) a je třeba podotknout, že proběhl ještě před vyhlášením projektů zjednodušeného financování, tudíž poskytl učitelům cennou inspiraci i v tomto směru, neboť jedním z témat semináře byla i otázka čtenářských dílen na prvním stupni.